понеделник, 21 юли 2014 г.

Значимостта на корпоративното гражданство

Не мисля, че са много фирмите в днешно време, които се изявяват като корпоративен гражданин - с грижа и отношение към обществото. Но всъщност не са и малко. Противно на всеобщото мислене има и такива, които отделят значимо внимание на важните моменти като тийм билгинг - за сплотяване на колектива, имат екологична програма за събиране на отпадъците и редовно правят дарения със социална насоченост, отварят стажантски програми извън университетски и училищни проекти.

Включването в редица инициативи на добра воля - като градско почистване, озеленяване, рециклиране на хартия или работа с деца и бездомни животинки са не малко разпространени, но дори понякога инициирани от самите служители на предприятието, отколкото от ръководството.

Участието им е сигурен белег за пълноценната работа, която кипи в този офис. Само доволният и добре мотивиран човек може да погледне над бюрото си и да намери време и ресурс, за да търси да се изявява или да застане зад гърба на фирмата.

Тази практика е страхотна възможност да създаваме социално лице на фирмата. Хората ще започнат да чувстват, че тя не е просто търговско дружество по договор, а одушевена марка, зад която стоят лица. Но както казах, за  жалост тази практика тепърва прохожда в България и се налага само в големите фирми. Напълно грешно разбиране! Помислете колко малко отнема и за една малка фирма да сложи кошчета за разделно събиране на боклука или кошничка за капачки. Това няма как да остане без обществено внимание и ще ви натрупа дивиденти.

Няма коментари:

Публикуване на коментар