сряда, 7 януари 2015 г.

Несъбраните вземания – проблем на множество фирми в България

Вече 10, че и повече, години в сферата с не много положителна репутация – събирането на дългове, компанията ЕОС Матрикс се нарежда сред водещите при справянето с финансови кризи.

EOS България е част от голямата немска верига компании по управление на вземанията EOS Group, със седалище в Хамбург. Оперира над десетилетие на територията на нашата страна, а управителите ѝ са Тихомир Вълчев и Райна Миткова-Тодорова (която е и председател на Асоциацията на колекторите в България). Агенцията има широк поглед в бизнес полето не само благодарение на опита си, но и следейки международните тенденции при забавените плащания. Международната компания ежегодно организира изследвания, провеждани от специализирани маркетингови агенции в различни европейски страни. Така е наясно, по данни от проучването „Европейски разплащателни практики”, проведено през 2014, че фирмите изпитват затруднения да обслужват собствените си задължения, най-вече вследствие на несъбрани вземания от свои собствени клиенти. Така задлъжнялостта в икономиката се увеличава многократно и достига размери, които трудно могат да се намалят.

През миналата година България е била в дъното на класацията по редовност на плащанията. Оказва се, че родните фирми все още проявяват небрежност по отношение на събирането на вземанията си, тъй като са твърде толерантни към неплащащите клиенти. Наред с изчакването, повечето фирми се опитват да събират дълговете си чрез свой персонал, неспециализиран в тази дейност, което води до сериозни затруднения за бизнеса.

Последиците от несъбраните вземания са по-високите разходи за лихви, затруднен достъп до финансиране, спад на печалбите, проблеми с ликвидността и други.

Именно за това колектори като ЕОС Матрикс и ЕОС Сървисис, втората - специализирана в събирането на дългове, обучения и международни услуги, са толкова ценни за българския бизнес. Високо квалифицираните им експертни екипи консултират компаниите, помагат в изграждането на стратегии по управление на вземанията и влизат във връзка с длъжника за възможно най-бързо възстановяване на дълга.

За клиента своеобразната еволюцията в колекторския бизнес е също от голямо значение. Стъпки по стъпка се подобрява качеството на тези услуги. Налага се практика на предоставяне на възможности и умереност в изискуемите суми за разумен период от време. Просрочващите клиенти разбират, че работят със сериозен партньор, чиито фактури не може да забавя. И не на последно място – доходите в бизнеса се отразяват на платежоспособността и на работниците в него, откриват се нови позиции, позволява се кариерно развитие, което от своя страна води до цялостно стабилизиране в сектора.

Няма коментари:

Публикуване на коментар