вторник, 19 май 2015 г.

Полезно за малките фирми

Една малка компания има много по-голяма възможност да обръща индивидуално внимание на служителите си, да опознае добре професионалните им качества, като по този начин може да намери по-точни стимули, с които да ги мотивира и да ги запази. Има и няколко друга неща, които може да са ви от полза, ако сте собственик на малък бизнес.

Веднага щом наемете нов служител, трябва да му разясните какви са очакванията от него, т.е. каква точно е неговата роля в рамките на екипа и какви резултати трябва да покаже той. Уверете го, че ролята му е значима и че допринася за цялостното представяне на екипа. Важно е един човек да има представа кои от задълженията се отнасят до него, като така се избягва и прехвърляне на отговорност.

Трябва да имате изградена структура и йерархия, т.е. всеки да си знае мястото и да знае към кой да се обърне, ако възникне някой въпрос. Също така е добре да имате система, чрез която да проследявате изпълнението на отделен човек и на екипите като цяло. Трябва да предоставяте на служителите си обратна връзка за това как се справят и да се опитате да помогнете на онези, които изостават, да напреднат, вместо веднага да ги отписвате – все пак сте вложили време за първоначалното им обучение. Ако им дадете шанс, те може да ви изненадат приятно след време с постиженията си и приноса за фирмата.

Има компании, които предоставят на служителите си толкова информация, колкото да могат да свършат текущата си задача. Нещата общо взето стоят така – казват ти какво трябва да направиш и толкова. Не ти обясняват защо, не ти казват нищо допълнително. Този подход не е от най-разумните, тъй като колкото повече информация има един служител по даден проект, толкова по-близо до правилното му изпълнение ще бъде той и няма да прекара половината от зададеното му време в чудене дали е на прав път.

Няма коментари:

Публикуване на коментар