четвъртък, 23 август 2018 г.

Работата на колекторските компании има положително въздействие върху икономиката


Неплатените фактури влошават състоянието на бизнеса и икономиката. Проучването на ЕОС Груп „Навици на плащане в Европа 2018“ анализира поведението на плащане на европейските потребители. Резултатите, които бяха представени от ЕОС Матрикс, също отчитат последиците от просрочените и отписани вземания върху бизнеса.
Добрите новини. Като цяло отбелязваме положителна тенденция по отношение на навиците на плащане в Европа спрямо миналата година. Но процентът на просрочените или отписани фактури все още е твърде висок. Европейските компании безспорно страдат от финансовите последици. 45%  от анкетираните твърдят, че търпят загуби в резултат на просрочените плащания. Приблизително всяка трета компания изпитва ликвидни затруднения и има допълнителни разходи за по-високи лихви. Това рефлектира върху цялата икономика. Една четвърт от компаниите в Източна Европа нямат средства за инвестиции, а 14% дори се страхуват за собственото си съществуване. Подобно на предходната година, европейските компании са засегнати от просрочените плащания за една на всеки пет фактури. Бизнесът в България получава навреме парите си по 76% от издадените фактури, което е с 2 пункта подобрение. Интересен е фактът, че у нас гражданите са значително по-дисциплинирани от фирмите. 

Поради много по-кратките срокове за отложено плащане, в Русия процентът на просрочени  вземания понастоящем е средно около 5%, като те не отчитат почти никакви отписани вземания. В Западна Европа Дания регистрира най-ниския общ процент на късни/несъбираеми вземания. Българските бизнес клиенти плащат просрочените фактури с 19 дни закъснение.
Какви са последиците от несъбраните вземания? Значително повече компании в България, в сравнение с Източна Европа, твърдят, че просрочените задължения застрашават бизнеса им. Над една четвърт от бизнеса у нас се чувства застрашен от фалит. За да се справят с този проблем, все повече компании се насочват към външни доставчици на професионални услуги по събиране на вземания – 44%, което е увеличение с 2 пункта спрямо 2017 г. Възстановените средства се насочват обратно в икономиката – чрез погасяване на
собствени дългове, наемане на нови служители и инвестиции.
Ако трябва да обобщим резултатите от проучването, данните са положителни и резултатите от ефективната работа на колекторските компании са налице.

Няма коментари:

Публикуване на коментар