Никога не съм крил интереса си към бизнеса. За това и се стремя да пиша в блога си новини, които да са обвързани със всички негови сфери. Посвещавам днешния пост на рекламатa, тъй като без нея бизнесът няма да върви. Иии... по-специално ще пиша за телевизионната реклама.
Напоследък все по-често забелязвам една закономерност. Повечето от телевизионните реклами са изградени под формата на приказки. Загледайте се и вие и ще забележите.
Нека обясня по-подробно какво ще рече това? Ще дам пример с няколко реклами. В началото всичко върви добре: На улица Хармония всички са щастливи... Семейство Р. играят весело в градината... Тя е щастлива, защото ще се срещне с любимия но ...
както в повечето приказки идва някакво зло, случва се нещастие и - Хоп! - идеалният им свят вече не е толкова идеален: На улицата настъпва беда... членовете на семейство Р. се изпоцапват – трагедия!... тя е поканена на среща от възлюбения, но има ужасна коса, а пък той - ле-ле блузата му е в пот и също не може да отиде на срещата...
Схемата винаги е идентична. За да излязат от бедата в измисления свят в помощ на героите се появява добра леля, приятелка или орисница, която дава вълшебното средство за преодоляване на бедата – перилен или почистващ препарат, шампоан, сапун или дезодорант, а може и сладкиш или пък вълшебно хапче. Накрая равновесието е възвърнато и всички отново са щастливи.
Подобни реклами са често срещани първо, защото се запомнят лесно, особено от децата, и второ, защото винаги имат подсъзнателен ефект върху зрителите, които искат да имат своят Щастлив край (Happy end!), а той еднозначно винаги е свързан с решение на някакъв проблем. Освен това, те не ни влияят отегчително с открити рекламни послания тип "Купете си нещото, защото ние Ви го предлагаме", а са ефективни със съдържащия се съвет за действие или препоръка - нещо много по-ценно. Това трябва подсъзнателно да въздейства върху житейския ни избор.
Лично аз смятам подобен тип реклами за особено симпатични, тъй като са интересни и не натрапващи се. Социолози дори доказват, че на по време на такъв тип реклами зрителите по-рядко променят канала.
Няма коментари:
Публикуване на коментар